Fokus na klimat. Opinie Polek i Polaków w jednym miejscu
More in Common Polska ogłasza premierę nowej strony internetowej „Fokus na Klimat”, na której udostępnia wyniki badań społecznych, analizy oraz raporty na temat opinii Polek i Polaków dotyczących zmian klimatycznych i polityki klimatycznej. Badania te oparte są na unikalnym modelu segmentacji More in Common, który pozwala lepiej zrozumieć różnorodność poglądów polskiego społeczeństwa.
More in Common Polska zaprasza dziennikarzy, organizacje pozarządowe, badaczy i wszystkich zainteresowanych do odwiedzenia strony „Fokus na Klimat” i korzystania z bogatej bazy danych. Została ona stworzona, aby dostarczać rzetelnych danych na temat potrzeb, lęków i opinii społeczeństwa w kwestii kryzysu klimatycznego i polityki klimatycznej. Jej celem jest również inspirowanie dialogu i działań, które przyczynią się do budowania konsensusu społecznego w sprawie ochrony klimatu.
– Jako społeczeństwo jesteśmy świadomi wyzwań i niebezpieczeństw związanych z kryzysem klimatycznym. Choć sprzeczamy się, co do szczegółów i tempa polityki klimatycznej, to widzimy jednak, że zarówno przeciwdziałanie zmianom klimatu jak i ochrona przyrody to tematy, które mają potencjał do jednoczenia społeczeństwa i budowania wspólnego zaangażowania. Mamy nadzieję, że nasza strona przyczyni się do realizacji tej misji – podkreśla Maria Wittels, badaczka More in Common Polska.
Na stornie „Fokus na Klimat” można znaleźć wyniki badań ilościowych i jakościowych w których w sumie wzięło udział ponad 8000 respondentów, 13 unikalnych artykułów, szczegółowe opisy segmentów społecznych – wyodrębnionych na bazie naszego modelu – wraz z poglądami, jakie mają na temat klimatu, quizy oraz wskazówki jak korzystać z naszych badań w skutecznej komunikacji. Informacje będą systematycznie aktualizowane i uzupełniane o nowe dane oraz raporty More in Common.
– Polacy nie są podzieleni na zwolenników i przeciwników zmian proklimatycznych. Rzeczywistość jest znacznie bardziej złożona. Dzięki wykorzystaniu modelu segmentacji do analizy danych lepiej widzimy potrzeby i obawy konkretnych grup, a tym samym możemy stworzyć bardziej skuteczne narracje, budować porozumienie ponad podziałami i przeciwdziałać polaryzacji społecznej – zauważa Adam Traczyk, dyrektor wykonawczy More in Common Polska.